Winnaars alcoholpreventiecampagne gehuldigd.

Image
Bierviltjes met de slogans van de winnaars
SINT-NIKLAAS. Tijdens de afgelopen eindejaarsperiode liep er een campagne, specifiek gericht op het alcoholverbruik bij mensen ouder dan 40 jaar. Tijdens deze campagne werden postkaarten verspreid waaraan een wedstrijd was gekoppeld. Iedereen mocht een slogan bedenken en insturen rond alcoholpreventie. Dinsdag werden de winnaars van de winnende slogans voorgesteld aan de pers.

De winnende slogans werden gedrukt op bierviltjes en verspreid in de horecazaken van Sint-Niklaas.

De organiserende verenigingen rond de alcoholpreventie zijn GGZ Waas en Dender, afdeling Delta-preventie, Stadsbestuur Sint-Niklaas, Werkgroep Drugpreventie en VAD (Vereniging voor Alcohol- en Drugsproblemen). Tijdens de preventiecampagne werd de 'fantmobiel' op de markt en op de kerstmarkt geplaatst. Het is een infocaravan met bijhorende pop. Daarnaast werden ook affiches verspreid op verschillende locaties in Sint-Niklaas.

Image
De winnaars en organisatoren van de campagne
De winnende slogans die werden ingestuurd zijn:

- 'Drink niet te feel en zoek de vout'

- 'Mijn minnares? Voor altijd de fles...'

- 'Voorkom narigheid: vermijd zattigheid!'

De winnaars krijgen een waardebon van 30 euro van de plaatselijke winkeliers en een promopacket.

Maar het is uiteraard vooral om de eer te doen, waarbij duizenden bierviltjes zullen te vinden zijn met de slogan van de winnaars.

(tdw)