Ervaringsbewijs voor Russische medewerkers EDPnet
SINT-NIKLAAS. Het Sint-Niklase telecombedrijf EDPnet heeft voor de medewerkers van haar Russisch kantoor een opleiding georganiseerd, volgens de Vlaamse regels rond het ervaringsbewijs. De medewerkers van het hoofdkantoor in Sint-Niklaas haalden eerder al een ervaringsbewijs. Dat ervaringsbewijs is een initiatief van de Vlaamse overheid om werknemers in verschillende functies de kans te geven hun beroepskennis te laten formaliseren.
Net als de werknemers in Sint-Niklaas werden ook de medewerkers van het kantoor in Sint-Petersburg onderworpe aan praktische en theoretische proeven. Aangezien het initiatief van ervaringsbewijs enkel in Vlaanderen geldt, organiseerde en financierde EDPnet zelf een soortgelijk project voor de Customer Service-medewerkers die in Rusland werken. Alle medewerkers hebben de proeven succesvol afgelegd.
Met het uitbreiden van dit Vlaamse initiatief bewijst EDPnet het nut van haar ‘out of the box’ aanpak. EDPnet is de eerste telecomprovider die haar medewerkers de kans geeft zich bij te scholen én van elkaar te leren, ongeacht hun uitvalsbasis. Bovendien toont EDPnet haar waardering voor de uitstekende service die dagelijks door de helpdeskspecialisten wordt geleverd. (mb)