Hubo kiest kassasoftware uit Sint-Niklaas
SINT-NIKLAAS. Na een internationale aanbesteding voor nieuwe kassasoftware kiest doe-het-zelfketen Hubo voor een Robinson do-IT van softwarehuis SDP uit Sint-Niklaas. Het nieuwe kassasysteem zal vanaf 2012 in de 120 winkels van Hubo geïnstalleerd worden. De deal is een flinke opsteker voor het Sint-Niklase bedrijf.
Doe-het-zelfketen Hubo was al een tijd op zoek naar nieuwe kassasoftware. In een internationale aanbesteding zocht het naar een flexibel systeem met allerlei functies zoals een stabiele communicatie tussen de centrale en de winkels. Na wikken en wegen koos Hubo voor Robinson do-IT van de firma SDP, een softwarehuis met filialen in België, Frankrijk, Spanje, Nederland, Tsjechië, UK en Argentinië. "Onze beslissing is gebaseerd op een aantal elementen. Vooreerst zijn er de functionaliteiten. Met meer dan 25.000 artikelen moet een kassasysteem voldoen aan de eisen die wij stellen. Het is een heel belangrijk element in onze dagelijkse werking. Het programma SDP Robinson do-IT bevat de functies die in ons lastenboek staan. Verder gaven de uitgebreide referentielijst en ervaring mee de doorslag. Zowel kleine zelfstandigen als middelgrote ondernemingen zijn al jaren klant bij SDP.", zegt Erwin Van Osta, CEO van Hubo. "Bovendien is SDP nooit ver weg. Wanneer er in de winkel vragen zijn, is er een helpdesk bereikbaar. Hubo wil daarbij geen callcenter ergens ver weg. Ik wil dat deskundige mensen mijn medewerkers snel en in hun eigen taal een oplossing bieden."
De deal betekent voor SDP een erkenning voor de expertise en het jarenlang timmeren aan de weg. "Bij onze start in 1985 bestond de retail hoofdzakelijk uit kleine, onafhankelijke winkels. Sindsdien is er onmiskenbaar een evolutie in de retail. Het opduiken van de eerste aankoopgroeperingen stelde nieuwe eisen. SDP speelde snel in op deze nieuwe vragen en noden van de markt. Dat nu ook Hubo voor SDP kiest, is voor het prestige van SDP een goede zaak.", zegt Luc De Cock, CEO van SDP.
De aankoop van het nieuwe kassasysteem betekent voor Hubo een investering van ruim 3 miljoen euro. (mb)