Sin-City.be bundelt culturele activiteiten voor jongeren

SINT-NIKLAAS. In Sint-Niklaas is de website sin-city.be gelanceerd. De website is het online verlengstuk van de maandelijkse jongerencultuuragenda, dat sinds september 2007 wordt verspreid. Net als de papieren versie zal ook de website enkel niet-commerciële jongerencultuuractiviteiten op het grondgebied van Sint-Niklaas promoten. De website zal komende zomer een flink gepromoot worden.

Sinds de lancering in september 2007 is de folder Sin-City uitgegroeid tot een vaste waarde voor wie geregeld een stapje in de uitgangsbuurt van Sint-Niklaas zet. De folder wordt maandelijks via 200 plaatsen, inclusief alle scholen, gratis verdeeld. Om de toekomst van Sin-City te verzeker is een stap naar een digitaal platform niet meer dan logisch, aangezien de leefwereld van de doelgroep zich grotendeels online afspeelt.

De website sin-city.be kreeg een gelijkaardige layout als de papieren versie. Wijzigt de kleur van de folder, dan zal de kleur van de site ook veranderen. Met de website kan Sin-City nog korter op de bal spelen en wie de deadline voor de gedrukte versie heeft gemist, ziet z'n activiteit toch online verschijnen. De voorwaarden om opgenomen te worden op de website van Sin-City zijn dezelfde als bij de papieren versie. Dat betekent dat enkel evenementen in aanmerking komen die door een in Sint-Niklaas erkende vereniging of instelling, of de activiteiten worden in nauwe samenwerking met de stad georganiseerd, plaatsvinden op het grondgebied van Sint-Niklaas, die zijn ingevoerd in uitdatabank.be en een niet-commercieel karakter hebben.

Om de site te promoten onder het jonge volkje is ook een Facebookpagina geopend. Om bij te blijven en om de cultuurdrempel voor jongeren laag te houden, denkt de stad nu reeds aan een Sin-City Event en Sin-City platform voor smartphones. Om de website te promoten, werkt Sin-City samen met tal van organisatoren en advertenties.

De website kwam tot stand met de medewerking van KaHo Sint-Lieven die het hele project bekostigde. (mb)

info: sin-city.be

 

Lees ook:

SINT-NIKLAAS. Op 18 december start De Warmste Week, het jaarlijkse initiatief waarbij radiozender Studio Brussel geld inzamelt voor goede doelen. Ook het personeel van de stad Sint-Niklaas, het OCMW...