Wouter Vermeiren nieuwe ombudsman in Sint-Niklaas

SINT-NIKLAAS. Wouter Vermeiren is de nieuwe ombudsman van de stad Sint-Niklaas. Wie een probleem heeft gemeld bij de klantendienst van de stad en niet tevreden is over de aanpak of zich onheus behandeld voelt, kan bij Vermeiren aankloppen. 

De klantendienst werd in 2004 opgericht en behandeld jaarlijks 3.000 meldingen of 15 per werkdag.  Die meldingen kunnen klachten zijn of gewone vragen om informatie. Bijna drie kwart van de meldingen heeft te maken met de leefomgeving, zoals putten in het voetpad, een ijzelvrije weg,... De klantendienst behandelt ook klachten over de handelswijze van het personeel of stadsdienst. Vorig jaar behandelde de interne klachtenbehandeling 91 klachten. Als de behandeling van zo'n klacht vastloopt, is er de ombudsman om de procedure terug vlot te trekken. Als ombudsman behandelt Wouter Vermeiren niet alleen klachten over stadsdiensten maar ook over OCMW, de Sint-Niklase Maatschappij voor de Huisvesting, de brandweer en de politie zolang die niet te maken hebben met een gerechtelijke of administratieve procedure. Ook klachten die niets te maken hebben met de werking van de lokale overheden vallen buiten de bevoegdheid van de ombudsman.

bereikbaarheid

De klantendienst van Sint-Niklaas is bereikbaar via 03 760 91 00 en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en elke werkdag van 8.15 tot 12.15 uur, op dinsdag ook van 13.30 tot 19 uur en op woensdag en vrijdag ook van 13.30 tot 16 uur op het stadhuis.

Ombudsman Wouter Vermeiren is bereikbaar via 03 760 90 14 en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op op z'n kantoor aan de Parkstraat 8 op maandag van 8.30 tot 12.30 uur, op dinsdag van 16.30 tot 19.00 uur, op woensdag van 13.30 tot 17.30 uur en op donderdag van 8.30 tot 12.30 uur. (mb)