Luc Maes naar provincieraad met oplossing voor files

Hiervoor wil provincieraadslid Luc Maes terecht een oplossing voor vinden.
Maes: "Voor dit laatste voorstel formuleer ik ook nog twee nieuwe alternatieven die eveneens gericht zijn op een betere spreiding van het verkeer tussen de Liefkenshoektunnel en de Kennedytunnel. Zo zou de Kennedytunnel kunnen verboden worden voor vrachtwagens tijdens de ochtendspits en de avondspits. Deze oplossing is trouwens ook met succes permanent toegepast tijdens de werken in de Kennedytunnel van enkele jaren geleden."
Een andere oplossing zoekt de Beverenaar dan weer in een snelle invoering van een betaalsysteem voor vrachtwagens in de Kennedytunnel met een duidelijk hogere tarifering in de spitsuren. Volgens hem kan dat technisch op basis van de nummerplaten, gelezen door intelligente camera's en zou een voorloper zijn van de variabele kilometerheffing die de Vlaamse regering in 2011 overal in Vlaanderen terecht wil invoeren.
Het provincieraadslid besluit: "Ik denk dat de toestand op de E17 de laatste maanden ons absoluut moet aanzetten tot dringende maatregelen met een beperkte kostprijs en zonder extra wegen. Uiteraard blijft de Oosterweelverbinding absoluut noodzakelijk maar hierop moeten wij nog minstens vijf jaar wachten." (Rolf Duchamps)