Kies de populairste ondernemer in Ankercenter

Image
Op 11 mei is de winnaar van het project 'Voor Anker' bekend.
SINT-NIKLAAS. In september 2009 startte in de Ankerstraat het project 'Voor Anker', een project waarin nieuwe handelaars worden begeleid om van hun zaak een succes te maken. Nu het project bijna het einde nadert, mogen de klanten hun populairste handelaar kiezen.

Het Ankercenter vond inspiratie bij het tv-programma 'Mijn restaurant' om nieuwbakken handelaars een kans te geven om een succesvolle zaak uit te bouwen. Tien eigenaars van handelspanden waren bereid om hun huurprijs te laten zakken om de nieuwelingen een betere kans te geven. Om het project een grotere kans op slagen te geven werkt het  Ankercenter samen met Unizo en Syntra. Deelnemers aan 'Voor Anker' moesten wel aan een aantal voorwaarden voldoen zoals 5 dagen per week de zaak open houden, een aanvulling zijn op het bestaande aanbod en een goed uitgewerkt businessplan hebben. Bovendien moeten de kandidaten actief gebruik maken van de begeleidingsdiensten van Unizo Waas en Dender en maandelijks een interview afleggen met de organisatoren en/of jury.

Sinds de start van het project kent het Ankercenter vier nieuwe zaken: pitarestaurent Shoarm El Sheikh aan de Houtbriel 12, speelgoedwinkel Het Speelgoedanker aan de Ankerstraat 40, CMD motorparts aan de Ankerstraat 51 en Tatpa sanitair aan de hoek van de Papenakkerstraat met de Ankerstraat. De nieuwe uitbaatsters Karin van café Het Clubken en Martine Impens in de Paardenshopper vervolledigen het rijtje nieuwelingen.

De deelnemers kregen verschillende opdrachten zoals een opendeurdag organiseren en een etalage aankleden. Slagerij Buysse en Shoarm El Sheikh scoorden het best met hun opendeurdag, terwijk kappers De Ruyte en De Paardenshopper dan weer de mooiste etalage ontwierpen. Lord Reizen en Het Speelgoedanker werden dan weer bekroond als meest klantvriendelijke ondernemer.

In mei eindigt het project 'Voor Anker'. De vraag rijst of er nog een tweede editie komt. "We kijken terug op een boeiend werkjaar, waarin we nog beter de noden van nieuwe ondernemers hebben leren kennen.", zegt Christiane Van Mullem, voorzitster van het Ankercenter en bezielster van het project. "De feedback die we kregen is meteen ook leerstof voor een tweede seizoen, waarin we nog meer ondersteuning willen bieden aan de ondernemers van het Ankercenter in het algemeen en de nieuwelingen in het bijzonder. Over hoe we dat kunnen aanpakken, wordt nog volop onderhandeld."

Nu heeft het publiek ook een stem in de wedstrijd. In de deelnemende handelszaken liggen jureerkaarten. Bezoekers die deze kaart invullen maken kans op aankoopbons tot 50 euro. Op 11 mei om 20 uur worden bij Cremerie François, Ankerstraat 34, de prijzen uitgereikt. (mb)

 

 

Lees ook:

Wie z'n mening over een handelszaak in de Ankerstraat geeft, kan waardebons winnen.SINT-NIKLAAS. Het project 'Voor Anker', waarbij het Ankercenter nieuwe handelaars begeleidt bij de opstart...

'Voor Anker' begeleidt nieuwkomers bij de start van hun zaak.SINT-NIKLAAS. In april stelde het Ankercenter in Sint-Niklaas het project 'Voor Anker' voor. Het initiatief dat starters...

Het project 'Voor anker in Sint-Niklaas' zet tien starters op weg om succesvol een zaak uit te bouwen.SINT-NIKLAAS. De komst van het Waasland Shopping Center heeft de stad 58 winkels gekost. Dat...